KLOCKAN

måndag 4 oktober 2010

Holding Offer

Ett exempel på responsiva säljare/offer holding från morgonens handel.


Tyska Bund (FBGL) öppnade under och testade @131,46 som var en viktig nivå under fredagens handel (doji botten i torsdags i det dagliga diagrammet). Min plan var kort under och lång över denna nivå. Vid testet gick inledningsvis 3677 kontrakt på offer utan att kunna driva Bund upp över nivån. Jag gick kort @131,45. Några minuter senare rekylerade terminen mot nivån. Ovan exempel är ett typiskt mönster i avslutslistan, holding offer. Trots en medelstor post om 100 kontrakt på offer @131,43 gick nästa avslut på @131,42 varför jag fortsatte hålla positionen.

Affären slutade breakeven. Terminen började konsolidera under nivån och visade stryka så jag täckte min korta position. När cash marknaden öppnade klockan 9 exploderade terminen över nivån.


2 kommentarer:

  1. Är bilden ifrån "Time and sales"? Men inte ninja traders? Har du någon bra setting för att få det som på bilden i ninja trader?

    SvaraRadera
  2. Times and Sales i Market Delta. Gillar annars Ninjas bättre men genom att ha det i MD så kan jag "flippa" mellan skrivbord (typ ES, Bonds...).

    Annars kan man göra mängder av inställningar i Ninja. Vänsterklicka bra i rutan och välj egenskaper.

    SvaraRadera