KLOCKAN

onsdag 26 augusti 2009

Lesson Learned

Under dagens inledande handel köpte jag ES 1023. AD var visserligen svagt men lutade upp. 1023 var dessutom support dagen igenom. ES fortsatte dock vidare ner mot 1020 samtidigt som $tick synes bottna varför jag tog ytterligare position i ES 1022. Index steg snabbt därifrån och vid 1030 noterade $tick +1000, min normala exitsignal. Berusad av framgång och girighet fortsatte hålla mitt innehav med 1037 i sikte. ES fortsatte rusa och noterade slutligen 1032. $tick gjorde dock en lägre topp och signalerade det efterföljande dyket. Min förutfattade övertygelse om ett test av gårdagens högsta notering medförde att jag missade marknadens signal om reversal. 1026 fick jag slutligen inse att inte 1037 låg i korten.



Den svåraste känslan att kontrollera är hoppet. Hoppet att göra klippet. Hoppet att det vänder...

2 kommentarer:

  1. Tack för givande inlägg!!

    SvaraRadera
  2. Glad att det uppskattas. Det är inte lätt det här med trading. Dels att hitta en metod som fungerar dels att kunna hålla sina känslor i schack. Att blogga ger anledning till eftertanke samtidigt som inläggen kanske hjälper andra i deras sökande efter ett vinnande system. Det är dock lite tidskrävande och inläggen blir emellanåt lite väl oregelbundna.

    SvaraRadera