KLOCKAN

onsdag 29 september 2010

M.I.A.

Det var ett tag sedan jag postade på bloggen. Sedan årsskiftet har jag varit, och är fortfarande, upptagen med flera off market projekt. Jag har dock inte slutat följa eller handla marknaden. Efter flash kraschen i maj 2010 fick jag emellertid omvärdera mitt sätt att handla på. Min metod hade fram till denna tidpunkt formats till det kortaste tidsperspektivet (scalper) och mina främsta verktyg var orderflödet via DOM och prisstegen. Denna typ av metod kräver en konstant fokus och snabbt handlande. Med hänsyn till min tidsbrist har jag försökt att hitta en handelsmodell med ett längre tidsperspektiv. Sedan en tid tillbaka har jag med framgång byggt min modell och metod runt stöd- och motståndsnivåer & konsoliderings mönster. I de följande inläggen kommer jag redovisa några av mina setups & tankar härom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar