KLOCKAN

onsdag 29 september 2010

Support Play

Pop Quiz: Gissa förutsättningarna.

4 kommentarer:

  1. Hej Fiki,

    Roligt att se att du handlar igen,

    Jag gissar att du lutade dig mot multiday support/resistance från tidigare toppar i kombination med tilltagande volym i botten följt av osäkerhets-doji. gissar att du skalade ur vid första resistance där value-area för volymprofilen låg och möjligtvis behöll halva pos.

    Någorlunda åt det hållet?

    Mvh

    SvaraRadera
  2. Go long? eller? :D

    Använder du fortfarande Mirus Futures? Eller kör du hos någon svensk mäklare? (kanske fortfarande för dyrt?)

    Anser du att det "räcker" med endast ninja trader? Eller "måste" man ha thinkorswim också?

    SvaraRadera
  3. R.

    Jag har varit igång något även under sommaren. Har bara inte orkat/haft tid att skriva i bloggen.

    Exakt. Tog dock en mer aggressiv entry. 31,67 var ju en dtop i daily vilket gjorde det till ett klass A tekniskt stöd. Efter en open drive ner när cash öppnade lyckades inte säljarna driva ner priset långt under. Ett av mina favorit mönster på 5 min diagrammet är just när en nivå bryts men perioden stänger över nivån (vid en support play). Jag ser det som en misslyckad breakdown. Gick lång direkt vid close utan att invänta konfirmering. Trade location är kung. Tittade man på avslutslistan såg man att bid sidan höll redan innan close. Man ser det även i volymprofilen till vänster (today).

    Älskar köra Bund. Mycket mer meningsfullt tape. Go,ze Germans... :)

    SvaraRadera
  4. Anonym:

    I detta fall Long. 31,88 var ju föregående close och visst finns mönstret där med (failed breakout) men så nära föregående dags högsta får man utgå från att det blir en ny high. För bund är det 91% odds för att någon av föregående dags extremer bryts. Vid 31.99 såg jag inte heller någon bra setup för kort.

    Jepp, jag kör via Mirus. Undviker svenska mäklare för att slippa bli våldtagen av avgifter. Tittade faktiskt lite på svenska aktier i dagarna. Typ en tusing i månaden för en stenåldersplattform & 150 spänn extra för en DOM! Sen 99 spänn i courtage. Kan ju lika bra ge Avanza koden till mitt bankkonto: "Ta vad ni vill ha". Sen är ju volymen i Stockholm ganska löjlig i jämförelse med amerikanska aktier & bra tillfällen är mycket färre. Varför vill man trejda det? :D

    Kom dock in i HM igår. Första svenska affären 2010. Vet inte riktigt hur man kortar svenska aktier så det fick bli en long. Håller den fortfarande. Mest på skoj. Känns som att risken är överhängande för att bli överkörd som roadkill.

    Behöver & behöver. Allt som behövs finns i Ninja. Jag har TOS för att det inte kostar mej & ger mej tillgång till amerikanska cashmarknaden samt breadth. Beror lite på vad man använder i sina handel.

    SvaraRadera